V teema: nutiseadmetel põhinevad õpikeskkonnad

Seekordseks kodutööks oli katsetada erinevaid nutiseadmetel põhinevaid õpikeskkondi. Uurides nutirakenduse ratast pidin tõdema, et olen sellelt kasutanud oma õppetöö läbiviimiseks päris väheseid rakendusi (survey monkey, word, powerpoint, padlet, kahoot, google classroom). Samas pole paljud need rakendused minu aine jaoks ka sobilikud ja olen pidanud vaid mõningaid rakendusi heaks lahenduseks. Huvi pakkus küll Showbie ja tegin sinna kasutajakonto, kuid nägin, et see keskkond on väga sarnane google classroomiga. Showbie’l on küll tasuta versioon (võimaldab luua piiramatult kursusi, 10  dokumenti/assignments, määrata ülesandeid ja  ligipääsu erinevatelt seadmetelt), kuid kuna sarnasus googliga on suur ja classroom on õppetöös mul nii või teisiti kasutusel, ei näinud ma mõtet  asju dubleerida.


Plickersiga olen ma tutvust teinud juba mõned head aastad tagasi ja otsustasin siis sellest kokkuvõtte teha, sest antud valikust ma midagi uut või põnevat endale katsetamiseks ei leidnud. 

Kuidas kasutada:

  1. Tee kasutajaks.
  2. Loo kursus/klass.
  3. Lisa kursusele/klassi õpilased.
  4. Loo kaust/kaustad.
  5. Loo ülesanne – selleks mine Library’isse (valikvastused; Õige/Vale). 
  6. Iga küsimus tuleb määrata sobivale klassile. 
  7. Prindi välja Plickersi kaardid.
  8. Igale õpilasele määratakse oma kaart (nimekirjas 1. õpilane saab nr 1 kaardi) n.ö. student ID. Õpilane hoiab kaarti käes, õiget vastust tuleb üleval pool hoida ( nt. A, B, C, D)
  9. Laadi Plickers rakendus telefoni või tahvlisse.
  10. Lisaks on vaja ka data-videoprojektorit küsimuste näitamiseks.
  11. Mine Now Playing ja klass on LIVE.
  12. Esita küsimus.
  13. Skänni oma seadmega iga vastus eraldi. 
  14. Õpilased saavad koheselt tagasiside.

Minu loodud harjutused:

Plickersi kaardid

Mõned soovitused:

Enne tunnis kasutamist, proovi mõne “katseisikuga” läbi, sest vajab harjutamist/harjumist.

Tegemist on huvitava rakenduse ja hea vaheldus tavapärasele tunnile, kus sa vajad õpilastelt kohest tagasisidet. Tarvis läheb ka vähem nutiseadmeid, kui nende kasutamine on mõnikord piiratud.

Nutirakenduse ratta puhul meeldib mulle selline lahendus, kui rakendused on õppeainete kaupa kategoriseeritud. See teeb õpetajatele selle kasutamise palju lihtsamaks. Sellise lahenduse on loonud Gustav Adolf Gümnaasiumi Apple seadmetele loodud ajaveeb http://applekoolis.blogspot.com/p/apid.html.

Digikiirendi koolitusel Veiko Hani poolt jagatud ning õppeainete kaupa kategoriseeritud variant on minu jaoks hetkel parim lahendus, kuidas nutirakendusi kõige efektiivsemalt kasutada (olemas mõlemad Android ja Apple rakendused) https://docs.google.com/spreadsheets/d/1TTzpXCGfnr5FGqwns9Tz7NxBFoR28-3L3SFnnxR4Ayc/edit#gid=0
Allikas: http://eduring.ee/

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s